Tävlingsdebut avklarad!

Skrev ett hyffsat långt inlägg från mobilen efter tävlingsdebuten men bloggappen är inte alltid så rolig så inlägget las aldrig ut. Suck!
.
Bara att skriva om det då.
Det gick helt okej och jag är så himla nöjd med både min och Bobos insats. Fick en super känsla genom båda programmen och det gjorde att jag sket i slut resultatet.
I första klassen(LC:2) kändes det väldigt bra, men jag mes red men det kanske inte var så konstigt, första riktiga tävlingen någonsin. Men med tanke på att jag inte red så mycket utan mest rattade runt honom så blev resultatet ritktigt bra. 63,9% bara 0,3% från placering.
.
I andra klassen(LB:1) så rättade jag till det jag fick kritik på i första klassen och jag red mkt mer. Bobo fick en mycket finare form då jag red fram till handen istället för att ratta runt en massa, dock blev det endel små missar men inga farliga. Han var avslappnad och jag tyckte vi fick till den bästa ökade skritten någonsin och så, men domaren var inte alls på vår sida. Fick en protokoll fullt med 5:or och 6:or vilket känns helt obegripligt. Fick tom en 3:a på mellantraven. Slutade på 56,3% Men som sagt jag hade en underbar känsla genom detta program. Dock gjorde jag världens tabbe och red in och hälsa innan jag fått start signal då dem hade hovslagaren i stallet och det var öppet emellan. Hovslagaren slängde väl ifrån sig något så jag tyckte det lät som en klocka ringde, men icke.
Aja, ibland blir det som det blir.
.
Jag är super nöjd över vår insats tillsammans och vi gjorde vårt bästa för dagen! :)
Blev så klart inga bilder tagna så ni för nöja er med den här :P

Kommentarer
Postat av: Karina

Kul ju! Grattis till debuten! :)

2013-03-08 @ 16:10:09
Postat av: Mickis

Stort Grattis!!!!! va roligt att du gjort debuten! vart var ni å tävlade? känns det som att du fått blodad tand å ska fortsätta?? : ) måste komma å kolla hur det går för dig! gissar på att du utväcklats massor!! Grattis igen!! kram

Svar: Tack :) Vi var i Katrineholm :) Självklart ska jag fortsätta, har ju en häst jag får låna och så ;)Ska tävla i Mariefred på fredag, sen är ju mitt projekt slut så då kommer jag nog bara åka någon gång ibland för skojs skull :P Få se om det kanske blir hopptävling någon gång också ;) Hoppas allt går bra med Lillan! Kram
Jennie

2013-03-09 @ 09:44:38
Postat av: mickis

Å va roligt:-D haha de e ju bara att staka upp mål! Så de va detta som blev ditt projektarbete! ? Smart!! Hoppas att du får bra betyg!!!! De går jätte bra me Lillan, satsar på starta minst en dressyr tävling nu under våren/försommaren Lb1/LB 2 ,sen så ska Sandra tävla henne i div 2 lag i höst så man kan lungt säga att de går framåt! Du får komma ut å hälsa på:-) kram

Svar: Vad roligt! :)Ja det får jag göra, ska bara hitta en lucka i schemat ;) haha
Ni ska inte låna ridhuset på Finntorp någe? ;)
Hoppas man kan åka o kolla när ni tävlar :) Kram!
Jennie

2013-03-09 @ 22:06:33
Postat av: mickis

Haha förstår att du har fullt upp! Ja ska bara besiktiga drakroken och klaras släp sen är vi redo att ut å åka:-D så finntorps ridhus lär vi garanterat besöka:-) kram

Svar: Då kanske vi ses där någon gång :) Kram
Jennie

2013-03-10 @ 20:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback