Ponnyakuten

Asså vad ska man säga? Ponnyakuten, det är ju skrattretande.
- en unge kunde itne sitta ner i traven och sökte för det
- en kommer på en stegrande häst. Allt började när dom rakade ponnyn och dem hittar ingen fel på ponnyn, men todde upptäcker sporrskav och kommer fram till att den nog börjat stegra pga av att huden varit känslig efter rakning och eftersom sporrarna skavde så fortsätter det att irritera alltså fortsättter hästen att stegra. Kort och gott hon kom dit för att höra todde säga: rid utan sporrar!
- en var på tok för stor för sin ponny och vågade inte galoppera
- en kunde inte rida och hade en för svår ponny,
.
Ja vad ska man säga. Allihop va iaf jävligt modiga som sökte till Ponnyakuten, det hade ju aldrig jag vågat göra om min häst sprang iväg med mig, eller bet mig hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback