Dagen

Idag gick jag upp halv 6 för att infinna mig i sallet halv 7.Fodrade båa stallen, sen packade jag åt mig och Bobo och när han ätit upp förberedde jag honom för av resa. Hann dock inte knoppa men snälla Lisa fixade det på plats så han var riktigt tjusig med vitt schabrak och marinblå lindor :)
7.45 begav vi oss till Eskilstuna för Dressyrträning för Pia Fältt. Det gick ju sådär, men det kan ju inte alltid gå bra ;)
Kan ju berätta övningarna vi gjorde, vi jobbade mycket med grundartbete och det är alltid nyttigt att gå tillbaka till grunden.
Vi började med att rida fram helt själv i alla gångarter.
Sen fick vi börja med att checka av dem vändande hjälperna genom att göra serpentiner in till medellinjen på långsidorna, alltså ganska snäva serpentiner. Det gick väl sådär, men gick bättre och bättre.
Sen övergick vi till att checka av gas och broms, genom att vid varje bokstav sakta av till skritt två steg och komma fram i trav igen, efter det skulle vi bara korta trav steget vid varje bokstav genom att göra en halvhalt. Det här gick betydligt mycket bättre med Bobo :)
Sen skulle vi checka av dem sidförande hjälperna, så vi red en stund och vände halvt igenom hela tiden. Det gjorde vi bara en liten stund, sen över gick vi till att sätta ihop typ allting, genom att gå in på volterna. 
på den öppna delen av volten skulle vi flytta ut rumpan och när vi kom ut mot väggen skulle vi fatta galopp galoppera några steg bryta av till trav och flytta ut rumpan igen.
Efter det övergick vi till att galoppera längs fyrkantspåret två meter innanför för att kontrollera rakheten i dem, här va Bobo jättefin och galopperade på jättefin och kändes riktigt mjuk i kroppen. Vi ställde sedan hästarna inåt halva långsidan och utåt halva. Det gick inte lika bra, men hyffsat iaf ;)
.
Ja det kan ju inte alltid gå som man vill, men det va jättekul att jag fick ta med Bobbsilo på en träning, eftersom vi ska ut och tävla sen är det ju bra att se hur kan beter sig borta :)
Lisa filmade lite så kanske kan lägga ut det sen när jag får det om det går att visa vill säga :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback