Rio Grande!

Igår var det äntligen dags för specialidrott igen! :)
Fick bjässen Rio och det gick så sjukt bra! Bortsett från att min högra fot domnade av dem nya stövkarna :P haha
Men men, ska man va fin får man lida pin! :P Nä men dom behöver faktiskt kortas ner lite annars kommer jag inte kunna rida ordentligt!
.
Men vi ska iaf rida LA:1 programmet och bli bedömda för det i slutet av terminen så vi började att träna på lite delar ur programmet. Vi fick först värma upp lite självständingt och Rida va väldigt fin men inte framme ordentligt och jag fick ganska snabbt fatta galopp och bara rejsa runt i hela ridhuset för att få fart på honom och det hjälpa kan jag säga. Sen hade jag mycket bättre framåtbjudning genom hela ridpasset.
Sen fortsatte jag framridningen och det känder super, Marie tjatade jättemkt på min sts och det var välbehövligt vill jag lova! Jag fick även jobba med mitt stora problem. Jag blir så himla passiv i min ridning när det känns bra, eller jag slutar helt enkelt att rida med benen vilket är himla irriterande. Det märktes extra tydligt på tävlingarna då jag rattade runt istället för att rida runt och därav resultaten. Jag måste helt eneklt komma igång mer med benen.
Men när jag väl red med benen så gick det så himla bra! Rio är en sån häst som gärna kröker på nacken och bara går där utan att egentligen jobba, men idag bar han sig själv, jag hade ett lätt stöd i handen och han gick så himla fint! Marie bekräftade att min känsla var helt rätt vilket var riktigt kul! :)
Sedan gick vi in och tränade på skänkelvikningen som ingår i programmet och det gick hyffsat bra.
När jag väl fått alla delar på plats var det bara mer fart som behövdes, men eftersom han är så stor stoppas man upp lite i kurvan innan (vi vände upp vid A och red en skänkelvikning ut till väggen.) så då blev det ingen bra skänkelvikning, men när jag gasade på genom kurvan blev det mkt bättre! :)
Helt enkelt super nöjd över ridpasset! Nu känner jag att jag behöver få lite mer dressyr bilder eller filmer på mig, ska se om jag vågar lägga upp filmerna från tävlingarna ;) sitter ju mest och rattar runt honom istället för att rida! Usch, ska iaf kolla på dem några gånger till för att verkligen se mina fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback