Pay And Jump

Idag var jag och Rune med på Finntorps pay and jump. Och det gick så sjukt bra!
Började med att fick stressa lite då jag är helt okapabel till att bedömma hur lång tid ett visst antal ritter tar och när jag skulle göra iordning så det blev typ kasta in hästen borsta sadla och tränsa och sen ut och hoppa upp direkt.
Fick komma in på framridningen direkt och det gick väl riktigt bra tycker jag :) Jag var ju nervös och spänd och han kändes lite sprallig men det kändes bara som tur va ;)
Hann inte rida fram så länge utan red runt lite och hoppade sedan fram lite lagom. Fick sedan gå in i ridhuset och vara sällskap åt Sigge :)
.
Startade först en 70cm och det gick väl sådär, jag glömde släppa på handbromsen i början av banan så det blev lite som det blev men är helt nöjd.
Startade sedan en 80cm och det gick så jäkla bra! Är verkligen super nöjd med både mig själv och Rune. :)
Skit kul var det, jag tänkte bara att nu kör vi järnet! :)
Underbara Fia var såklart där och filmade! :) <3
 
Nu måste jag börja fokusera på själva hoppandet, förut har det mest handlat om att komma över rädslan och nu är jag på god väg. Var ju på botten och trampade i måndags men efter idag är självförtroendet på topp, men mkt kan ju hända ;) haha Men nu behöver jag tänka på att följa honom mer i språnget, förut försökte han ju bocka direkt i landningen så jag håller ju i och är beredd på det men nu när vi jobbat mer med honom och han är framme för skänkeln så bockar han inte så nu måste jag verkligen börja tänka på att följa med i språnget och inte få det där sista rycket i landningen! Träning träning helt enkelt! :)
 

Kommentarer
Postat av: Frida/Ruby

Superfint vännen :) <3

Svar: Tack! :)
Jennie

2013-04-28 @ 23:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback