Dagens ridpass

Idag var vi på Vilsta med skolan som varje fredag, vi fick nya hästar idag och jag fick en jag aldrig har ridit. Booster, innan ridpasser sa Marie till oss att vi skulle tänka som proffs, inte försöka få ett perfekt pass från första sekund utan rida fram det helt enkelt. Jag gick in i det hela med en tanke att han skullle gå som en giraff hela passet då jag faktiskt aldrig sett honom gå i form förut. Så gjorde inte mycket mer än att rida i början ;) haha eller jag red på framåt ställde och böjde även fast han stretade emot och bara efter typ fem minuter började han lossna. 
När vi började rida själva övningen så gick allt bara super, kan ju även berätta att han är värsta hästen jag någonsin suttit på och han är en ponny! Haha, så himla skumpig men ändå stor i steget, så han va inte ponnyskumpig, va tvungen att vila genom att rida lätt ibland då jag fick kramp i magen! haha, men helt underbar häst, det känns så himla roligt när man efteråt får beröm av både ridlärare och andra i gruppen. 
Pratade med ridläraren och hon tyckte det gick jättebra och såg bra ut. Underbar känsla! :)
Fick kommentaren: - Sluta rid så fint! av en klasskamrat på ett skämtsamt sätt såklart men det känns verkligen så himla bra när den underbara känslan även syns utåt! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback