Junior

Kan ju berätta om specialidrotten igår :)
Red en ponny som heter Junior, red honom för längesen och idag fick vi önska hästar så jag önskade Junior :)
Blev sugen på att rida honom, ,jättefin häst :)
.
Han var dock väldigt seg, fick jobba framåt hela tiden, fast det verkade inte som att han var seg utan han kunde liksom inte gå snabbare, men det kunde han ju. Vi började med att öka och minska volterna i skritt och det gick väl hyffsat bra, jag märkte ganska fort att han var en häst som jag bara skulle vilja burna runt på helt kravlöst i början innan vi började jobba då han dog ännu mer när jag krävde av honom redan i skritten. 
När vi började trava blev han lite istadig men fokuserade man på att driva så gick han jättebra :) Hade ingenting i handen. När vi väl fick galoppera släppte jag efter och bara burna på och krävde ingenting, ändå gick han kvar där han var. Märkte skillnad direkt. Han blev mycket mer framåt då och resten av lektionen gick  mycket enklare. 
Vi ökade och minskade volten lite till i trav och skritt, sen jobbade vi mycket med öppna. 
i början gick det väldigt dåligt, förstod inte riktigt varför, men helt plötsligt när jag började kolla vart jag skulle gick det skitbra :P haha
Kanske borde kolla upp lite mer eller vad tror ni :P
.
Men allt som allt så är han en skitfin häst!
Jag har önskat honom på Pia Fäldt träningen nästa vecka :P
Hoppas jag får honom!
.
Såg nu att han visst var stor häst ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback