Galen?!

Jag har många gånger hört att jag är galen och att jag kommer må dåligt om jag fortsätter att vara i stallet så mycket som jag är. Och att jag måste ta mer hand om mig själv. 
Men är det inte det jag gör då ?
Jag är ju i stallet eftersom jag tycker att det är så jävla kul, inte för att någon annan vill ha mig där, skulle det vara så att jag tycker det är tråkitgt då skulle jag ju aldrig orka åka ut så mycket som jag gör. 
Fol anser att jag är galen som går upp klockan 5 varje lördag för att börja jobba klockan 6. Men jag älskar mitt jobb och jag behöver pengarna så vad är det som gör mig galen med det ?
Jag har aldrig haft en familj som betalar allt jag vill ha, det finns ingen möjlighet till det. 
Jag jobbar för att tjäna pengar till mig själv och för att kunna ha den friheten att köpa saker. 
Just nu sparar jag till körkortet och det krävs ganska mycket pengar till det. 
Så jag anser att det inte är konstigt att jag tar alla chanser jag kan få för att tjäna pengar. Jag är heller i stallet och jobbar än att sitta här framför datorn hela helgen och få allt jag pekar på.
Som jag har sagt förr hästar är något jag brinner för och vill hålla på med hela livet, jag får betalt för något jag älskar, kan det bli bättre än så ?
.
Så för att summera mitt säkert oförståliga pladder. 
Jag är inte galen för att jag vill tjäna egna pengar genom att göra det jag älskar!
Mitt liv! Skulle aldrig kunna klara mig utan Finntorp :) <3

Kommentarer
Postat av: Frida M

Klart du inte är galen! Man ska göra det man tycker om att göra, då mår man ju bäst psykiskt. (Och fysiskt såklart när det är hästar man sysslar med.) ;) Tjänar man dessutom pengar på det är det bara att tacka och ta emot och vara glad att man får jobba med något man älskar :)

De som säger du är galen är säkert bara avundsjuka för att de själva inte orkar gå upp kl 5 varje lördag ;)

Kram Frida

2012-03-11 @ 19:20:48
Postat av: maria

Skit i vad folk tycker! du gör det du gillar! man behöver ju faktiskt jobba och få betalt för att kunna göra det man vill tex. köpa saker som man annars ej har råd till osv....stå på dej!!



kika gärna på min blogg den är kanske inte så rolig men det finns lite bilder osv. där endå

2012-03-12 @ 11:55:55
URL: http://mialindvall.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback