Teori, stallet, köra, stallet

Idag har jag hunnit med mycket känns det som men ändå inte gjort någe ;) haha
.
Började med att plugga teori på förmiddagen typ fram till halv 12, när Gunilla ringer och frågar om jag är på Finntorp. Hon var påväg dit för att lämna en häst till lägrena. Vi pratade en stund sen bestämde jag mig för att åka ut till Finntorp en snabbis för att träffa henne. Var så himla länge sen sist så var bara tvungen :)
Visade henne runt på Finntorp, hon vet ju hur det ser ut men jag visade allat nytt och alla nya hästar :)
Hon blev nog imponerad över hur mycket dem nya ägarna har gjort :) Men det är det många som blir, även jag måste stanna upp och tänka ibland att det faktiskt är någon som tar tag i allting. Jättekul!! :D
.
Strax innan 13 åkte jag hem igen för jag skulle övningsköra med mormor kl 14 typ, så åkte hem och åt lite innan. Sen drog vi ut på en sväng, vi lånade en annan bil idag då styrservon är trasig på den vi brukar så ag hamnar alltid mitt i vägen när jag svänger då det blir så tungstyrt. Blev kär i den lilla bilen jag körde idag. Gick skit bra att köra med den :)
Det var så himla kul på ett ställe, en ättebrant backa som jag tränade på att starta i. Gick jättebra! stannade fler gånger och det gick lika bra alla gånger. Sen körde jag upp och skulle svänga vänster i en korsning. Vad händer då? Jo, jag fick motorstopp. Gissa vad vi skrattade när jag precis hade startat i en skitbrant backe så klarar jag inte att vänga ;) haha Men men, jag vet vuxna som får såna stopp så bryt mig inte så mkt. Bara det inte kommer på uppkörningen ;)
.
Direkt efter körningen körde mormor och morfar ut mig till Finntorp, där jag spenderade hela kvällen :)
Red Sigge på sista lektionen och det kändes jättebra. Det såg nog inte alltid jättebra ut, men jag fick en underbar känsla och det är den jag går på. Sigge blev allt eftersom eftergiven lite av sig själv eller vad man ska säga. Jag hade en mjuk kontakt sen fick han välja lite vad han ville med den och han förtstod ganska snabbt vad jag ville. Det där kommer bli en riktigt fin häst kan jag säga. Helt underbar när man hittar känslan! Riktigt rolig häst!
.
Anne frågade alla elever idag vad man tyckte man hade blivit bättre på under den här terminen i både hoppning och dressyr. Och då tänkte jag till lite själv, vad har jag blivit bättre på. Visst jag känner att jag har utvecklats, men vad är det som har blivit bättre?
I hoppningen är det ganska självklart, jag vågar driva mot ett hinder nu och sitter inte och mesar lika mycket. Jag är ju absolut inte färdig på den fronten men det har blivit mycket bättre.
I dressyren har jag lärt mig att rida mer på känsla är på hur det ser ut. Förut tog jag snabbastte vägen och det håller inte i längden. Utan jag har verkligen lärt mig att även om det inte alltid ser bra ut så kan det kännas hundra procentigt. Och det är en så underbar känsla när man får den.
.
Oj det blev ett långt inlägg av lite olika saker ;) haha Men hoppas ni orkar läsa det :)

Sigge fick stå för bilden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback