Allt eller inget..

Fick lite önskemål på vad jag kunde blogga om och tänkte börja med första, vad häder på ridskolan?
Men fortsätt gärna skriva vad ni vill läsa så får ni en uppdaterad blogg ;)
.
Just nu är det som sagt ridläger men det är bara en liten del av vad som egentligen pågår, samtidigt som man driver runt verksamheten så pågår "renovering". Som ni vet så är Finntorp inte helt nytt och därför pågår det som sagt lite renovering för att fräscha upp stället. 
Hittills har:
- stallet högtrycksspolat och decifiserats(?) inför lägrena. Allt har gjorts rent ordentligt.
- Privat stallet är också högtryckstvättat och målat. 
- Staket på uppebanan är utbytt och strax klart. 
- Nya hagar är gjorde
- Trasiga/dåliga staket är fixade
och mycket mera ska göras. Det är ett ständigt jobb som kanske inte syns så mycket jämt, men när det är klart kommer ni att se en fantastisk skillnad. 
.
Och så har vi ju lägrena också, vet inte riktigt vad jag ska berätta om dem, kan börja med tidsschemat. 
7.30 - Väckning
7.30 - 8.30 Frukost
8.30 - Samling för att gå ner till stallet och plocka in hästarna
9.30 - Ridlektion första gruppen
10.30 - Ridlektion andra gruppen
12.15 - Lunch
13.30 - Teori alla frukt
ca 15.00 - Ridlektion första gruppen
16.00 - Ridlektion andra gruppen
18.15 - Middag
19.30 - Kvällsaktivitet
21.00 - Kvällsmacka
22.00 - Läggdags
.
Såhär ser det alltså ut för en som är på läger. Det är mycket man ska klämma in på en dag, men ändå tycker jag aldrig att man behöver stressa. Men det är så himla bra, för alla får ju hjälpas åt och då blir det mycket enklare. 
En kvälls aktivitet kan vara i stort sätt vad som helst. Idag körde vi charader och igår körde vi kubb så det varierar helt. 

Är det något annat ni vill veta så får ni fråga, för nu måste jag sova om jag ska orka med barnen i morgon ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback