Nu ni...

Hej allihopa! Nu kommer det inlägget som jag tror att många av er har väntat på. Jag tänker avslöja vilka hästar det är jag har ridit nu under en period.
Men det kanske ni har förstått helt själv. Det är ju såklart Finntorps nya hästar! 
Nu tänkte jag berätta lite mer ingående om dem när ridskolan snart startar igen!

Vi kan ju börja med min lilla favorit ;) det är sjukt hur fort man hinner få en liten favorit :P haha
Och det är lilla Michelle, eller lilla och lilla hon är en maxad d-ponny på 148 cm. En jättefin skäck.
Hon är en mycket välskolad ponny men som ni hör är hon ju ett sto, haha och son är ju alltid ston, men en så himla underbar häst! Tror hon kommer att bli en av dem stora favoriterna på ridskolan faktiskt, då hon är en lugn och trygg häst samtidigt som hon är pigg och framåt. Underbar liten pålle. Hon är en av dem jag ridit mest och har blivit helt förälskad ;) haha

tråkiga stallbilder fick det bli på henne :P

Nu vidare till lilla Bijou och hon är faktiskt liten :P haha
Haha nä men hon är 144 cm i manken och hon är också en helt underbar individ.
Hon står också högt upp på favorit listan, hela underbar att rida. Så himla fina gångarter och riktigt fin häst överlag.
Hon är liten men tar däremot inga små ponnykliv utan det är rejäla steg hon tar vilket jag tycker är ett stort plus i kanten. Hon skulle nog kunna nå långt inom dressyren. Hon har tidigare i livet startat hoppning vet jag.
Jag tycker hon är lätt på alla sätt och vis, men hon är ju också ett sto och som sagt ett sto är alltid ett sto och det kan man inte komma ifrån ;) Men tycker inte att det märks av något nämnvärt på henne.



Grymt fin häst, men ni kan ju ignorera mig ;)

Bijou säger hej och hälsar alla nya och gamla elever varmt välkomna till det nya förbättrade Finntorp!!! :D
.
Och den sista hästen som jag ridit av dem är Sultan och det en jättesnäll häst.
Lite mer framåt än dem andra två hästarna men inte för mycket. 
Henne har jag faktiskt inte ridit så mycket bara några fåtal gånger, men hon är en riktigt rolig häst när man hittar knapparna. Hon är ju inte en direkt typisk Jennie-häst men tycker om henne ändå. Jag kan säga att det nästan är lika roligt att rida henne som att se någon annan rida henne dör hon är så himla fin och rör sig riktigt fint. Hon är lite lik Bijou med att inte ha några ponnygångarter utan dem är stora och luftiga, riktigt fin helt enkelt!

Sen har vi ju Shamrock som jag själv aldrig har ridit, men jag har sett honom blivit riden och han är en grymt fin pålle :)


.

Sen har vi ju Bobo också, men honom har jag inte tagit några bilder på, men det finns på hemsidan: http://www5.idrottonline.se/FinntorpsRK-Ridsport/
.
Sen har vi några av dem ponnyer som stod på Finntorp förut kvar, Penny, Wendy, Flower och Dumle :)


Kommentarer
Postat av: josefin

Vad roligt! Då kanske du hittar din nya Galliano snart. ;)

2012-01-12 @ 21:24:31
URL: http://josefinlindvall.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback