Uppdatering

Har haft lite dålig uppdatering den här veckan, men jag red dem flesta dagarna. 
Faktiskt bara torsdag jag inte red då vi löshoppade hästarna på praktiken :)
I fredags var det roligaste ridpasset på mycket mycket länge!! haha
Vi skulle träna på att styra med sitsen. Haha Man märker hur mycket man fuksar med det när man väl sitter där.
Efter att vi hade värmt upp satt vi hela lektionen med händerna fastklistrade i framvalvet och men halvlånga tyglar. 
Vi fick inte röra tyglarna någonting. Vi skulle sedan gå en slalombana :)
Min häst gick varv på varv på varv utan att ens bry sig om mig. haha kunde inte annat än att garva. Vi fick ju inte använde benen heller. Tillslut fick jag styra in honom men tygeln sen var han jättekänslig, men så fort vi kom ut till fyrkanten var han fastklistrad där igen. Han har stått på ridskolan i ganska många år så han är van med att ungarna sitter och lutar åt alla möjliga håll så han har ju lärt sig att sortera bort vikten helt och hållet. Men så fort jag visade vad jag ville så lyssnade han jättebra. Men kom det en annan häst så tog han rygg på den :P haha
Men det var riktigt kul!
Och jättenyttigt!!! Man får verkligen känna på hur lite man använder vikten när man rider!
Dock har jag världens träningsvärk i armarna eftera tt jag höll i mig så hårt då jag höll på att trilla av pga allt skratt! XD haha
.
Den kommande veckan ska vi ha respektvecka på skolan, så vet inte riktigt hur det kommer att se ut. Men jag skriver väl ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback