Mål

Idag på specialidrotten fick vi i uppgift att skriva ner våra mål. Inte bara ridningen utan allt träningsmässigt. 
Det fick mig verkligen att tänka, vad är mitt mål med främst ridningen egentligen ?
Jag har faktiskt aldrig tänkt längre än att jag vill jobba med hästar. Så det var en ganska svår uppgift för mig. Skrev aldirg något,. men på tåget hem så kom jag på lite saker iaf eller ja det är ju bara en liten del av allt liksom. 
Men mitt tävling mål kan jag väl säga är att någon gång kunna starta ett MSV:A program, vet inte när men det är mitt största mål.
Men jag vill ju inte stanna där utan jag vill kunna dom högre skolorna som piaff passage osv. men jag vill noh inte tävla på så hög nivå. 
Men jag har ju även några delmål för att komma dit, vill ju inte sikta på det direkt, bättre att ta lite i taget. 
Så man kan skriva så här:
Mål - MSV:A
Delmål:
- MSV:B
- LA
- LB (just nu)
Visst jag kan säker redan nu vissa rörelser för LA men detta är mer tävlingsmäsigt. 
Att göra rörelserna är mycket enklare än att sätta ihop alla till ett program. Så är väl min tanke lite nu, MEN för att nå dit krävs det mycket träning. 
Mina främsta mål som jag måste nå innan jag kan nå "tävlingsmålen" är massa saker i min ridning.
- Stadig skänkel
- Stadig hand
- Mer stabilitet i bålen
- Upp med blicken!!!
- Böja armbågarna/Höja handen
- osv... (Det finns ju alltid något)
Detta ska jag försöka jobba järnet med i år.
.
Insåg precis att jag inte ens tänkt tanken på att hoppningen ska räknas med också ;)  haha
Men det går ju inte, måste ju ha mål där också. 
Då jag är väldigt hoppskraj så nöjer jag mig med små mål på den fronten, men om jag skulle klara mer så blir jag jätteglad :)
Just nu ligger jag väl kanske på runt 80 cm, och det känns allt annat än tryggt tyvärr!
Men mitt mål är 1 meter i dagsläget. 
Vad jag vet har jag hoppat 85 cm och det var i en 5 och en halva så det är lite fusk. 
Men jag vet itne varför men jag tycker bara att det är så äckligt med hoppning. 
Det värsta är dock att om min ridlärare skulle sätta upp ett hinder på 1.10 skulle jag dum som jag är komma mot hindret bara för att den sa åt mig att göra det, sen hur det skulle gå kan jag tyvärr inte svara på. 
Det roliga är, haha lite pinsamt faktiskt, att det jag är rädd för är väl inte direkt höjden utan det är landningen. Vet inte varför men det är det jag är rädd för. + att hoppet ska gå åt helvete och jag flyger ;) haha
Så 1 meter är helt lagom för mig just nu, dock ska jag självklart bli helt säker på lägre höjder innan jag försöker höja. Vem vet det kanske aldrig händer, det kan bara tiden visa :)
.
Det blev ett långt inlägg :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback