Lillan :)

Vet att jag lovade bilder från Lillan. Men det blev aldrig någon ridning. 
När jag kom dit fick jag reda på att hon trampat av en baksko, dragit igenom ett staket och fått ett sår på bakbenet. 
Så fixade allting i stallet först och tog in henne, ägaren till stallet sa att det var bara en liten rispa, men när jag hämtade henne var hennes vita kota röd men såret var faktiskt inte stort så det va ju ingen fara. Såg bara lite äckligt ut. 
Tog av henne täcket och hon va dyngsvettig under täcket då hon hade sprungit runt i hagen troligtvis när den andra hästen i hagen blev riden, det var även då hon drog igenom staketet som tur va in i en annan hage och inte ut. 
Men hon var super stressad hela tiden jag hade henne inne, släppte in henne i boxen där det fanns massor av hö men hon sprang bara runt och vägrade äta. 
Jag skrittade med henne på banan en stund för att lugna ner henne. Hon va super lugn där nere men blev stressad så fort vi kom in igen. Hon tyckte nog att hon hade varit själv tillräckligt idag. 
Gjorde rent hennes mugg på alla fyra och gjorde rent hennes sår. Dock med lite protester från hennes sida, men tillslut stod hon helt stilla. 
Släppte ut henne när allt var klart och då blev hon genast lite lugnare, när hon hittade kompisen vill säga :P
Mickis hade varit ute hos henne nu på kvällen och nu var hon helt lugn :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback