Dessa jävla rubriker!!

Idag fick jag skjuts ut till stallet strax innan 8, började med att ta in Dino och göra i ordning honom för ett ridpass, 
eftersom ridhuset inte är ridbart just nu för diverse saker ;) så red jag ute på banan och det var ju vattenpölar överallt och det tyckte inte Dino om, så hela det här passet stryker vi ett sträck över och tar nya tag i morgon. Då hoppas jag att man får rida inne igen, annars rider jag där uppe där jag efter åt insåg att det inte alls var lika mycket vatten. 
Efter det så plockade jag in Bijou för att longera henne, har nog aldrig sett en så skitig häst innan! Var ju bara att ställa sig och borsta. Suck ;) haha
Hon var riktigt pigg idag och ville knappt skritta :P Tog ett tag innan hon började lyssna då hon bara ville springa! Haha i galoppen gjorde hon ett antal bocksprång ;)
När hon var färdig slängde jag ut henne i hagen och hon satte av i frull fräs till kompisarna!
Därefter gick jag och hämtade Bobo-plutt :)
Honom blev det att rida runt sjön, men med lite avstickare för lite galopp :) Han tyckte det va skit kul att få galoppera, har ju bara skrittat honom i tre dagar nu :P
.
Agnes och jag avslutade dagen med att bli jagade av jordgetingar, Harry lyckades köra ner nosen i deras bo och dom blev jävligt förbannade! Vi fick kuta en bra bit, jag klarade mig iaf, men både Harry och Agnes blev stuckna, vi lyckades till slut hoppa in riktigt fort i bilen och inga följde med in som tur va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback