Specialidrotten

Idag på specialidrotten red jag en pålle som heter Boromir :)
Har aldrig ridit honom förut men han var faktiskt riktigt rolig. Precis en sån häst jag behöver då jag verkligen måste rida! Han är skit enkel att få "fin" men för att få honom att verkligen jobba krävs det lite mer än att åka häst. Riktigt rolig häst. 
I början var han lite loj och som jag säger av på mitten. Hans bakben var för sig och framdelen var helt för sig själv och ryggen kändes av på mitten. Kändes som att sitta på en 10 meter lång häst ;) haha
Huvudövningen idag var serpentinbågar och jag tycker att det gick bra :)
Han vart riktigt fin när vi hade jobbat ett tag och när jag blev stabil blev han stabil. Han var mycket piggare än vad jag trodde ;) haha
Jag trodde att han var skit seg, men herregud vad han sprang när vi väl hade galopperat och galoppfattningarna ska vi inte ens prata om :P haha Han vet verkligen hur man gör, fattar verkligen bakifrån och får en sån härlig känsla :) Jättefin galopp! :)

Här har ni en tråkig bild från Vilstas hemsida :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback