Praktik

Idag var första dagen på praktiken. 
Alla hästar skulle löshoppas så det var mest att gå fram och tillbaka med hästar och sköjla av dom när dom var klara, sen släppa ut som och hämta nästa par :) haha
Så en ganska slapp dag faktiskt, innan jag åkte hem kollade jag på när Lina red en häst. Ser ju så himla enklt ut när hon gör det ;) haha
Hennes tänk är typ som klassisk dressyr fast med slappa tyglar, man ska inte bära hästen utan den ska bära sig själv. En mkt logiskt tanke tycker jag, men ändå är det många som rider mkt men hand, jag kan erkänna att jag är en av dom. Jag rider med alldeles för mkt hand, men det vill jag ändra på och det har jag sagt till Lina så det blir kanske ändring på det ;) haha
Hon håller ju även på mkt med nh och det märktes på hästarna när man ledde dom och hanterade dom över huvudtaget, dom var vana med signalerna man gav dom så det blev en helt annan grej än men såna hästar som folk låter springa över en och så.
I morgon börjar jag kl 7 ist och Lina hämtar upp mig här, sen åker vi hem över "lunch" vet inte riktigt när det blir, sen så åker vi tillbaka vid 4 för sen på kvällen är det ridskolan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback