Lillan :)

Va ju ute och red Lillan idag, som sagt så var det hoppning på schemat :)
Det gick väl sådär om jag får säga det själv. Jag har samma problem som jag alltid har haft, jag slutar driva och så kollar jag den i marken istället för dit jag ska. 
När jag väl skärpte till mig så gick det bra. Men sen tog min hopprädsla över, jag förstår verkligen inte.
Jag kan hoppa ett hur högt kryss som helst, men så fort hindret blir rakt så tar min rädsla över även fast jag inte är rädd egentligen. 
När jag berättade det för Mickis så sa hon bara att det inte syndes på mig, och det är flera som har sagt att det inte syns att jag är rädd, men jag har väldigt stor respekt för hoppning, det som gör att jag är lite rädd för att hoppa Lillan är att hon verklgen tar i med ryggen och det är jag absolut inte van med, det blir ju lätt så att ridskolehästar hoppar utan att använde ryggen och Lillan anväder ryggen riktigt ordentligt så det är en liten annorlunda känsla. 
Men jag tror att det kommer att ge sig med tiden :)
Dom sista hoppen kändes riktigt bra :)
Måste säga att det är skit bra för mig att rida för Mickis, hon säger verkligen vad hon tycker och det behöver verlkligen jag ;) haha
Längtar verkligen till nästa dressyrlektion för Sofie :P
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback