Jag är så jävla lycklig!!!

Jag är så jävla lycklig just nu!! :)
.
Har precis kommit hem från Gladur och han var så jävla underbar idag!! :)
Jag började med att ta in och borsta och så, sadla och tränsa. TOg med mig longer linan och gick ner till ansgarsgården och longerade honom en stund, då jag har tänkt att han borde ju vara as pigg med tanke på att han har skrittat sen i April. Och det stämmde :P haha'
Varje gång jag smackade på honom kastade han med huvudet och varje gång han skulle komm fram i trav så gjorde han ett bocksprång ;) haha
Så söt!! :)
När jag ansåg att han hade fått sprungit av sig lite så hängde jag longerlinan runt halsen på honom och red iväg :)
Han var helt jävla underbar, red runt sjön och det va sakta skritt runt hela vägen!!! :)
Jag var avslappnad hela tiden och då blev han det också, o så fort han började öka takten tog jag bara ett djupt andetag och verkligen andades ut ordentligt o då sänkte han farten direkt!! :)
Jag hoppade av innan han hade chansen att öka på hemåt vilket jag misstänkte att han skulle göra när vi kom tillräckligt nära, men han brukar öka efter halva vägen, nu ökade han när det kanske var en åttondel kvar av rundan, då är jävligt nöjd!! :)
Efter det att jag hade hoppat av så gick han lös bakom mig hela vägen hem :)
Han försökte gå iväg ibland men det var bara att smacka så följde han med igen :)
Så jäkla underbar häst!! :)
.
En film från när han gick bakom mig, jag filmar över axeln så det blev inte så bra ;) haha
http://www.youtube.com/watch?v=nYZ5X4QO7R0
.
.

Kommentarer
Postat av: alice

hihi va söt!

2011-09-15 @ 14:52:09
URL: http://heyalice.myshowroom.se
Postat av: Emmy

Fin blogg :)

2011-09-20 @ 09:10:39
URL: http://dressyrsystrarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback