Helgen :)

Den här helgen har varit ganska fullpackad ;) haha
.
Igår jobbade jag på Blaxsta vingård mellan 10-14, riktigt kul måste jag säga :)
Hoppas det blir flera gånger :)
När jag kom hem var det bara att slänga i sig mat och sedan dra ut till Lillan, hon var så jävla underbar idag :)
Det började med att hon vägrade gå in i stallet då det var två ungar uppe på höloften och städade. Jag hade heller inte gått in där då haha, det lät as mycket. 
Jag frågade en av ungarna om dom skulle va där länge han bah, aa det ska vi. haha
Så jag gick iväg med henne en bit, men vände och tänkte att jag kanske kan få tag i repgrimman och repet då det hänger precis innanför dörren. Men då hade ungarna försvunnit så vi kunde gå in :)
Borstade av henne lite sen gick jag ut i padocken för att köra lite grejen från marken, ej nh, o det gick så jävla bra, hon verkligen lyssnade på mig och bara stog och kollade på mig i stort sett hela tiden även fast kompisarna stog precis bakom henne. Så himla underbar :)
.
Idag åkte jag ut till henne vid 11 :)
Tänkte rida först men eftersom löshoppning hindrena står kvar så orkade jag inte rida, haha och jag vill inte rida ut själv heller ;)
Så jag bestämde mig för att longera henne med en gummisnodd.
Började med att longera henne utan så klart så hon kunde värma upp lite, sensatte jag på den och hon gick jättefint, det va inte så att hon fuskade utan hon jobbade verkligen på ordentligt med ryggen och trampade under sig :)
Hon va jättefin och gick i en låg form :)
Plockade av den när hon skulle få skritta av :)
Nu är jag hemma och snart drar jag till Finntorp för möte ;) haha
Har verkligen saker att göra hela tiden :)
Kolla öronen ;) haha
Sova :)
.
Så himla söt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback