Hästar

Igåt var jag ut till Gladur igen då jag kände för att gå en promenad runt sjön, men jag hanninte mer än 150 meter innan det började åska, 
SÅ jag gjorde så att jag stannade där jag var för att ha nära hem ifall det skulle bli värre, så jag körde lite backa gå framåt och flytta bakdelen och sånt. Behöver nog en till lektion då jag inte vill tjata med samma sak hela tiden.
Men "longerade" honom lite också, eller jag hade endast ett ganska långt grimskaft så longering var det väl inte. Men han var iaf super pigg och gjorde lite bocksprång haha. 
Så ska testa att antingen longera honom, eller låna en bana på Finntorp och släppa honom så han får springa av sig. Eftersom jag enbart har skrittat honom sen i April så är det väl klart att han är pigg, det kan ju vara en anledning till att han är så jobbig att rida också. Han kanske är en sådan häst som behöver motioneras dagligen pga all energi. Skulle vilja testa att han rörde på sig varje dag i en månad och se om det blir bättre, men det är nog nästan omöjligt att få till den, jag kan inte komma ut varje dag och jag vet itne hur mkt ägaren har tid med honom. 
Men ska iaf börja med att hitta någon stans att släppa honom så han får springa :)
.
.
Idag var vi ute på Nyby med skolan, vi red ut, till min besvikelse faktiskt :(
Förra gången hade vi sits träning, med jockeyläder och balanssits och nu uteritt. 
Jag som har saknat Sofies dressyrpass. Nästa gång är det markarbete, sen hoppning så det är tre 4 veckor kvar tills vi har en ren dressyr lektion nästa gång efter som vi har apu hela nästa vecka.
Vi satt även i två timmar och bara matade in hästens skelett. Fatta 2 timmar med att bara träna träna och träna på delarna. Just nu kan jag alla i ordning, ska försöka kolla på dom lite då och då så man kommer ihåg dom ;) haha
Red iaf Hugo idag, det gick väl bra förutom att vi red någon mördar stig och han snubböade hela tiden ;) haha
Men nu ska vi iaf ha dom hästarna vi fick idag fram tills hoppningen. Det ska bli riktigt kul, då jag var den första i vår grupp att rida Huga, o han har varit körhäst förut så det var samma princip på honom som på en travare, ju mer man tar i munnen ju snabbare springer han. Så första gångerna gick det åt helveta att rida honom, men han har blivit så himla fin nu så det ska bli kul att få hoppa honom igen :)
Kommer ihåg att han hoppade riktigt bra när jag väl vågade driva på ;)
.
Vet inte om jag har sagt att jag ska ha praktik hos Lina Zacha, det ska bli jätteroligt och intressant faktiskt :)
Dock är det mindre roligt att jag börjar kl 7 är ledig mitt på dan och börjar vid 4 igen, men men vad gör man inte för hästar ;) haha
Måste ju vänja mig då jag vill jobba med det här när jag blir stor eller man kanske säger äldre :P
Tror att jag kommer lära mig massor under det här året. 
I vår får jag även söka stependium för att åka iväg någonstans i Sverige och ha praktik i 2 veckor, ev tre om jag vill vara borta på påsklovet :)
Tror dock bara att jag är borta två veckor, kommer nog inte klara av att vara borta i tre veckor :P haha
Men måste ju börja fundera på vart jag vill vara om jag ska söka det vill säga, jag kan ju även vara på praktik här nära så jag kan bo hemma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback