Flisan

Igår när jag skule ge Flisan mat så reagerade hon inte. Hon brukar vara den som flyger på maten direkt, men det gjorde hon inte igår. 
Hon hade heller inte druckit så mycket under dagen, blev så klart orolig. 
Jag hade henne i sängen tills 12 i natt, låg och maserade henne i nästan 2 timmar då jag trodde att det kunde vara förstoppning. Masserade magen på henne tills den hade mjuknat en del.
Hon är ju alltid lös på natten och inatt valde hon att sove under min stol så jag la en handduk där under så hon skulle ha det lite skönt. 
Sov med lampan tänd så att jag kunde kolla till henne om jag vaknade, och det kan man ju säga att jag gjorde. Vaknade nog en gång i timmen skulle jag tro. varje gång kollade jag på henne och blåste lite på henne för att se om hon ens levde. Jag kände när jag maserade henne att hon var lite kall över ryggen, och andra djur vi har haft var kalla kvällen innan vi hittade dom döda, så jag blev riktigt orolig. 
Hon låg kvar på samma fläck hela natten och hade ingen större lust att röra på sig. 
Sa åt mamma att köpa ananas juice när hon slutade då det brukar hjälpa mot förstoppning. 
Hon hade inte rört maten när jag åkte hemifrån, så snackade med en i klassen om vad jag skulle göra då hon är en liten expert på kaniner :)
Fick då massa tips, men på vägen hem så  ringde mamma och berättade att hon nu hade ätit upp all mat :D
Och hon hade bajsat, så det hade släppt. 
Nu är hon i stort sätt som vanlig igen, vilket är skönt :)
Haha kom på en sak, för er som inte vet så är Flisan min kanin ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback