Tiden räcker inte...

Vi har haft så himla mycket i skolan så jag har inte haft tid att blogga. 
Så fort jag har tid så drar jag ut till stallet så bloggen hamnar lite i sista hand :P haha
.
Men i måndags var jag iväg och red en ponny, började med att skritta den lite huller om buller i ridhuset. Kortade upp tyglarna och började flytta hästen lite för skänkeln, men hon bestämde sig för att total ignorera min skänkel så det blev en liten diskussion där, i båda varven. Men red i halv snett igenom gång på gång och flyttade för skänkeln iut till spåret ist för att rida på rakt spår. Så hon lossnade mer och mer för varje varv. När det blev jättebra avslutade jag det och tog upp traven. Gjorde likadant här mycket olika ridvägar, övergångar och tempoväxlingar. Hon kändes super fin. Inge stark eller nåt sånt. Sen tog jag upp galoppen och i stället för att galoppera varv på varv så red jag mycket snett igenom och gjorde massor med övergångar då hon gärna blev stark i galoppen. Men det gick skit bra!! :D
Jättefin i munnen :)
Vi körde på lite enkla byten och hon lyssnade jättebra. Jag märker att jag kan fatta galopp mycket enklare sen jag gick till en sjukgymnsat. Speciellt vänster eftersom min vänstra höft har kommit ner mera i sadeln nu. Jag har alltid använt mig av hörn förut, men nu vände jag upp på medellinjen och red in i höger och saktade av och fattade vänster. 
Blev lite lulligt nu, men allt bara föll på plats och det kändes jättebra :)
Efter det följde jag med Mickis ut till Lillan :)
.
Igår stannade jag kvar i E-tuna och följde med Amanda på hennes hoppträning :D
Det va skitkul :)
Blev väldigt suger på att hoppa ;) haha
Sen sov jag hos Amanda. :)
.
Skolan känns allmänt bajs, klassen är typ osams för att vi ska anordna en julshow, väldigt lyckat!!
Något är på gång bland lärarna och vi vet inte riktigt vad vi tycker om det. Dem har inte sagt någe, men det märks att någe är på gång. Dock känns det inte speciellt positivt :(
Men hoppas på det  bästa!!
.
Det var väl allt för nu. Hade faktiskt tagit kort som jag skulle lägga upp, men jag glömde mitt minneskort hos Amanda, så är ju kört ;) haha
Men på måndag får jag tillbaka det, så då kommer ni få bilder på våran 28 cm långa morot ;) haha och på lilla Mirabelle :D

Kommentarer
Postat av: J

Skriv om finntorp! :D

2011-12-01 @ 10:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback