I´m back!

Nu är jag äntligen tillbaka ordentlige igen. Min rygg är i stort sätt som vanligt igen! :D
Jag är bar lite stel, men det är ju inte så konstigt när jag inte använde ryggen på två veckor!
I måndags gick jag till en sjukgymnast i E-tuna som knäckte til min rygg, obehagligt men väl behövligt!
Fick träningsvärk när jag började rida igen ;) haha
Och nu är ju mitt bäcken helt annorlunda sen han knäckte till det så jag får ont efter varje ridtur (träningevärk) eftersom jag måste bygga om musklerna nu. haha Men skönt att problemt äntligen är borta. Har ju haft det av och till väldigt länge nu. 
Hade praktik igår och det gick bra som vanligt :)
Ppå kvällen fick jag vara med på en lektion med P.R.E valacken Bailon, helt underbar häst!
Han är utbildad i piaff och passage så han är riktigt fin och högt utbildad! :)
Fick någe passage liknanade några gånger, men jag kan ju inte hjälperne för det så det var ju inte lätt för honom att förstå ;) haha
.
Hade praktik idag igen, men det var mycket tyngre idag. När jag själv och en till "konfronterade" mig själv så blev det väldigt jobbigt för min hjärna. Kändes som att jag satt hos en terapeupt (?) men det var mycket välbehövligt. 
Jag pushar mig själv alldeles för mycket för att komma till den punkten jag vill. Men det är ju inte så enkelt att komma dit på några dagar när det har tagit år för andra. Jag måste bara själv inse det. 
Känns som ett så konstigt problem också då det känns lite som att det är förbjudet ämne att prata om. Självklart handlar det om hästar!
Jag vill få den där extra kontakten med hästen, men i dagsläget vet jag att jag är stängd för det. Men jag vill göra allt för att bli öppen. 
Men det måste få ta sin tid för mig att ta mig dit, och jag vet att jag kan klara det. Men jag måste bara ta det lugnt. Jag försöker alldeles för mycket. Jag måste slappana av istället för att verkligen försöka. Det kommer med tiden! Jag vet det, men blir så himla frustrerad när jag ser folk som har den där underbara kontakten. 
Men jag vet att med tiden kommer jag komma dit. 
Och praktiken hos Lina kommer att hjälpa mig på vägen, då alla hästar där är väldigt öppna och vänliga. Har hört från folk att jag själv att ändrat mig sen jag började min praktik där, och det är kul att höra. 
.
Nej nu ska ni slippa mitt gnäll, drar ut och träffar en saknad vän <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback