Finntorp :)

Nypremiär för Finntorps Ridskola

2011-11-10 22:22

Kvalité – Kunskap – Utveckling för alla – Trivsel

Första helgen i februari slår vi åter upp portarna för ridskoleverksamheten på Finntorps Gård.

Vi önskar såväl nya som gamla elever hjärtligt välkomna.

För att säkra en plats anmäl ditt intresse redan idag!

Nya hästar är på väg in och byte av ridhusunderlag är på gång.


Vårterminen kommer att ske med ett begränsat antal elever i syfte att hålla en hög kvalité på såväl undervisning som hästar. Visionen är att erbjuda en småskalig verksamhet med ett brett utbud.

 

För att på bästa sätt kunna bemöta elevers önskemål, planera hästar och instruktörstid, behöver vi nu en preliminär intresseanmälan. Anmälan kommer att ske i två steg. Steg ett, enpreliminär intresseanmälan med efterföljande kontakt och steg två en bindande anmälan.

 

Ansvarig ridinstruktör är Anne Ström.

 

Följande ridlektioner kommer att erbjudas:

  • Nybörjarlektion med ridning och teori, 60 min, 160 kr, Nybörjarkurserna kommer att pågå under 8 veckor, två kursstarter planeras under vårterminen.
  • Juniorlektion 50 min 160 kr.
  • Seniorlektion 50 min 200 kr.
  • Hoppspecial 50 min 185 kr (max 6 elever/grupp)
  • Dressyrspecial 50 min 185 kr (max 6 elever/grupp)
  • Prova på ridning 100 kr 30 min (ej bindande)

För att rida i specialgrupperna i hopp eller dressyr vill vi att man rider en ordinarie lektion/vecka utöver specialgruppen.

 

Vid ridning 2 eller 3 gånger/vecka blir lektionerna rabatterade.

  • 2 lektioner/vecka 145 kr/lektion
  • 3 lektioner/vecka 130 kr/lektion

Möjlighet att rida enskilt för instruktör finns. Betalning för samtlig lektionsverksamhet kommer att ske i förskott vid två tillfällen per termin.

Vill ni anmäla er ?
Gå då in på http://www5.idrottonline.se/FinntorpsRK-Ridsport/Klubbaktuellt/NypremiarforFinntorpsRidskola/

och följ länken på sidan längst ner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback