11/11-11

Här sitter jag hemma när jag egentligen borde vara på Nyby och vara supernöjd efter ett dressyr pass för Kristian Von Krusenstierna. Men allt går inte riktigt som planerat jämt ;) haha
.
Igår på praktiken skulle jag rida en häst på sista lektionen. Kände direkt att hon var pigg, men det gick ändå hyffsat hon är så pass känlsig så direkt var jag tvungen att tänka på vad jag verkligen gjorde med min kropp. 
Jag hinner kanske skritta 3 varv i ridhuset när hästen helt plötsligt blir rädd för någe utanför och sätter av i full galopp. Först trodde jag att jag skulle åka av, men när jag väl insåg att jag satt kvar kom ju nästa "problem", jag hade långa tyglar. Så smart som jag är så snurrar jag tyglarna runt händerna för att korta upp dem. Vilket man ALDRIG ska göra!! Livsfarligt om man skulle åka av. Men jag tänkte ju bara på att få stopp på hästen. 
Allt detta pågick ett halvt varv så ni kan ju tänka er hur mycket man hinner tänka på den lilla biten ;) haha
Men fick iaf stopp på hästen och då visade det sig att en ryttare som rider i gruppen var utanför med sin häst. 
Det va tydligen jättefarligt ;) haha
Men hästen var ju fortfarande väldigt otålig och kunde inte stå still hon började backa när jag gjorde halt och när jag tippade lite framåt kände jag att någonting var fel. Jag hade skit ont i ryggen. 
Så jag hoppar av och vi bestämmer att det är bäst att inte rida mer, vilket var riktigt smart. 
Med nöd och näppe fixade jag hästen och kollade sedan på lektionen. 
När jag sedan skulle gå tillbaka till stallet gick jag så grymt sakta. Då gjorde det ont kan jag säga. 
Så Lina fick fixa allt det sista i stallet då jag var lite handikappad. 
När vi skulle åka hem fick hon hjälpa mig i och ur bilden då jag knappt kunde böja på ryggen. 
Jag fick ligga ner resten av kvällen. 
Idag åkte vi in till akuten efter mycket om och men, (jävla rådgivning!!) väl innen klämde han och kände och konstaterade att inget var brutet och inga nerver var skadade. Så antingen är det en muskelsträckning eller så har en led mellan ländkotorna hamnat lite på snedden. Det lutar mot det senare då jag har haft ont just här ett tag nu, men detta var liksom droppen för ryggen. Så nu ska jag knappra i mig 3 ipren om dagen i 5 dagar sen får vi se om jag behöver åka in igen.
Jag får itne rida eller göra någe stall jobb på åtminstone 5 dagar. Sen får vi se hur det blir nästa torsdag på praktiken. Kanske inte klarar av att göra så mycket. Men men det för tiden avgöra.
Så nu fick ni iaf höra den fulla versionen av händelsen ;) haha
Man orkar ju inte skriva den överallt :P haha
.
Ha det bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback