Tysken

Va ju som sagt hos Gunilla idag och red igenom en av deras ponnysar, Tysken. Eller som han egentligen heter Oskar 211, han är importerad från Tyskland därav namnet.
Meningen var ju som sagt att jag skulle rida igenom honom, men eftersom han inte riktigt har den konditionen som krävs så tror jag att det måste tas i omgångar :) 
Men det som jag fokuserade mest på va att mjuka upp honom i sidorna, då han är jävligt bra på att rakställa sig i hörn och på volt. 
Han behövde väldigt mycket stöd av innerskänkeln, men tycker faktiskt att det gick riktigt bra till slut, dock så är deras bana väldigt sne då dom inte har gjort klart den helt än, så när det går i uppförsbacke så fick han verkligen jobba, märktes väldigt väl att han tyckte det var jättejobbigt, 
sen i nerförsbacke la han sig helt på bettet så där blev det att korrigera honom så att han tog upp huvudet, hellre att han jobbar på bakifrån än att han går helt i hundra procentig form.
Han böev ju lite sur på mig när jag använde mig av ett dressyrspö, hon studsade litegran, men när jag hade ridit honom ett tag så fick Nathalie hoppa upp (hans ryttate, gunillas unge) och känna på honom. Man såg på honom att han direkt tänkte att haha nu behöver jag inte jobba längre, men då fick han tänkta om :P haha, eftersom jag tjatade på honom blev hon jättearg när det gick dåligt, så hon blev konsekvent i ridningen, lyssnade han inte så la hon till spöet och han blev riktigt sur, men hon bara fortsatte att jobba honom. Det både hon och han har svårt med är böjningen. Han genar eftersom han vet att han kan. Men det kunde han inte sen :) haha
Tycker att Nathalie verkligen skärpte till sig och blev arg på honom när han inte lyssnade. Han gick riktigt bra i slutet :)
Ursäkta den extremt långa texten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback