Ridning

Idag när jag kom till stallet tog jag och red Cornet, som vanligt så var målet med ridningen att få henne avslappnad, och få ner henne i en lång och låg form, tycker det gick ganska bra, dock var hon väldigt stel i höger sida, det brukar vara totalt åt andra hållet. Hon brukar vara jättejobbig i vänster, men idag fick jag jobba igenom henne ordentligt i vänster så lossa hon i höger också :) Hon gick jättefint i slutet :)
Hon är en så himla speciel häst, tycker hon är underbar att rida :)
På lektionen fick jag Boris, blev genast på dåligt humör, då vi två absolut inte passar ihop. Vet att det är det sämsta man kan göra att ha en sån inställning, men kunde inte göra så mycket åt det. Vi jobbade med skänkelvikningar, det gick faktiskt jättebra, tills han tröttnade för då skulle han bara springa iväg, och jag tycker inte om honom på det sättet att jag känner att jag inte har någon kontroll alls när jag rider honom, han är jättekänslig i munnen så jag vågar inte ta i honom för då reser han sig, och man vill inte heller börja bråka med honom. Tror inte att jag skulle vinna om jag är ärlig. Men men, vi går helt enkelt inte ihop så är det bara.
Men han har ändå blivit stadigare sen sist jag red honom.
Boris :)

Kommentarer
Postat av: Frida M

Boris som är så mysig :)

Fast haha jag kände som du första gången jag red honom, men andra gången jag red han var han jätterolig att rida :)

Men man passar ju med olika hästar ^^

2011-05-11 @ 14:17:27
Postat av: Jennie

Jag har ridit honom förut :P haha vi passar helt enkelt inte :P

2011-05-11 @ 16:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback