Mina mål

Kom och tänka på en sak när jag gick hem från tåget idag, vad är mitt mål med livet egentligen?
Jag har alltide vetat att jag vill hålla på med djur, när jag började med hästar blev det självklart att det var just hästar jag skulle hålla på med, så var det bra. 
Men hur kommer det att bli? Det kan man ju inte veta, men jag kan berätta om det som länge har varit min dröm.
Allt började med att jag började rida när jag var 9 år gammal på Finntorps ridskola, i början var det liksom åka dit rida åka hem. Jag brydde mig aldrig riktigt. 
Det var nog när jag började i 6:an som jag verkligen började tycka det var kul att utvecklas inom ridningen :)
Jag gjorde ett upprhåll från ridskolan och försökte att ha medryttar häst, det fungerade något år, men sen blev det svårare och svårare att hitta hästar att rida. 
Så 2008 fick jag i julklapp att börja rida igen, så i januari 2009 var jag tillbaka på Finntorp igen :)
En väldigt dålig start, men när jag märkte hur mycket jag utvecklades på kort tid så fick jag upp ett helt annat ljus för det hela. 
Enda sen dess har jag velat jobba med hästar. Först visste jag inte riktigt hur, men efter ett tag blev det stall/hästskötare. Men med tanke på vilken skitgöra det är så vet man inte hur länge kroppen håller för det. Och nu har jag börjat förstå att det är skit kul att instruera personer. Tycker det är jättekul! :)
Så nu är mitt mål att bli ridlärare eller instruktör. Först tänkte jag gå hippologen på strömsholm, men nu har jag börja tänka på att gå på Vreta, men vet inte riktigt, känns som att Vreta är för "vanliga" människor så att säga, hippologen känns mer som att det är människor som har hållt på med hästar hela livet och är skit duktiga, som har tävlat en massa och sånt. 
Känns som att jag som aldrig ens haft en häst inte passar in där. Men vet inte riktigt.
En annan sak jag skulle vilja bli är beridare, men då måste man ha tävlat upp till Msv dressyr, och det är ju inte så enklet som sagt när man inte har en egen häst.
haha ursäkta det röriga inlägget, men det är så här rörig min framtid känns just nu :P haha
Kom på att om inget av det här fungerar så har jag ju lite att falla tillbaka på sålänge, ska ju ta hästskötar examen i trean. (om jag klarar den) :P haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback