Hästarna i mitt liv!

Heej!
Eftersom förra inlägget handlade lite om hästar i mitt liv kan man säga så tänkte jag faktiskt skriva lite om alla hästar som jag har fastnat för i mitt liv :)

Vi börjar väl från allra första början :)
Den första hästen jag var skötare på var Delicata, henne blev jag skötare på mest föra tt jag har för mig att det bara var hon som var ledig ;) haha, men hon var en söt c-ponny, korsningblandning. 
Tyvärr fick hon tas bort pga hälta hösten 2010. 
Hon var en så himla envis ponny, men hon älskaade verkligen att hoppa. kommer ihåg att hon helt plötsligt på lektionerna bara stannade och vägrade gå om inte en annan häst gick framför och "drog" henne, men på hopptävlingarna var det bara framåt som gällde. Har två cl rosetter med henne :)
Den första hästen som jag verkligen blev kär i är Lilleman. Han står på Finntorps ridskola och är ett litet Gotlandsruss. Hur underbar som helst :)
Anledningen till varför jag fastnade för honom var att jag fick rida honom väldigt mycket och så stog han mitt emot Dellan som jag var skötar på innan, det började med att jag skötte om både, men till slut bestämde jag mig för att byta skötarhäst till Lilleman ;) haha
Kommer ihåg när jag red honom precis när jag var nybörjare. Han drog ner huvudet hela tiden och jag började gråta för att jag blev rädd. Men jag fortsatte att rida honom och till slut vann jag! 
Han är bara för underbar :)
Efter att jag hade ridit i ungefär 4 år på ridskola så träffade jag på den underbara fjordingen Pyzen :) honom var jag ute och red ungefär 2-3 dagar i veckan, jag slutade då att rida på Finntorp för att rida honom. 
Jag tyckte det var skit kul att ha lite eget ansvar, men då jag och ägaren till honom inte riktigt gick ihop så blev det att jag åkte ut mindre och minder, till slut åkte jag inte ut någe alls. Där tog vår historia slut.
Efter Pyzen så letade jag medryttar häst en längre stund, men under tiden så började jag rida en halvblodsvallack i mon kompis stall, det var undetbara Pommery, "Pompom". Han var hela 1.68, tyvärr kunde jag inget när jag red honom så jag kunde inte riktigt utnyttja den kunskapen han hade. Men han lärde mig massor. Han hade tidigare i sitt liv tävlat mycket dressyr med din ägare. Idag är han ca 28 år gamal och bara går och skrotar i en hage. Tycker lite synd om honom, men han tycker nog att det är lite skönt att bara få gå och inte göra någe alls.
Saknar verkligen honom. <3
När Pompom började bli trött så började jag rida min kompis häst, en travare vid namn King Joyner, även kallas Jojje. som stog i samma stall, honom skriver jag mer om i ett eget inlägg då han hade en riktigt speciell plats i mitt hjärta och har fortfarande.
Forts följer... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback