Cornet :)

Igår red jag hopplektion på lilla Cornet, tyckte att det var en passande utmaning sista hopplektionen för terminen :)
Det gick asbra!!
Jag började med att rida 20 minuter i ridhuset för att få kontroll på henne lite innan vi gick in på banan där hon såg alla hinder.
Hon kan ju bli riktigt het när det gäller hoppningen.
Så när vi började trava så va hon redan mjuk o så, då blev allting mycket enklare, sen började vi hoppa.
Och det gick så jävla bra!!
Visst hon ville springa iväg men jag var fast besluten vid att hon inte skulle få springa iväg, och jag kunde t.o.m. hoppa en hel bana i galopp utan att hon flippade ur, det enda som gick lite dåligt var i slutet när vi tränade på omhoppningsvängar, då såg hon ett hinder som vi inte skulle hoppa men sög tag i det och försökte dra iväg, men då stannade jag henne bara och styrde mot det hindret vi skulle till.
Ridläraren sa att om vi hoppade lite mer tillsammans så skulle vi passa riktigt bra ihop.
Det märktes verkligen hur mycket jag har kämpat med henne sen i julas. Har ridit dressyr på henne en gång i veckan så jag kände verkligen att jag hade kontrollen, även fast hon stänger av totalt ibland.
Det gällde att ta ganska mycket förhållningar på henne men man får absolut inte glömma att släppa efter, för så fort man släpper efter så slappnar hon av. Allt kändes verkligen så jävla bra, skönt att avsluta med ett så bra hopp pass iaf :)
Cornet ska dock säljas så är lite ledsen över att jag inte kommer kunna fortsätta henne efter sommaren. Hade jag pengarna och tiden skulle jag lätt köpa henne, men ibland går ju inte allt som man vill, men sånt är livet, tyvärr :/
Kommer faktiskt sakna henne väldigt mycket. Det är så himla kul att jag verkligen hatade att rida henne innan jag började rida henne själv och hittade knapparna på henne :)
Lite rörigt inlägg kanske haha ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback