Rockan och Boris

Några ville att jag skulle skriva om Rockan och Boris så jag kan väl göra det :)
Börjar med Rockan som är min favorit av dom två.
Rockan är en väldigt bestämd dam, ett äkta STO kan man också kalla det. Kommer absolut inte på fråga att någon häst kommer upp i baken på henne inte :P haha
Hon kan det mesta, det gäller bara att vinna över henne först, eller vad man ska säga, kanske låter bättre med att man måste hitta samspelet.
Hon kan vara riktigt tjurig att rida, och det krävs mycket drivning för att rida ihop henne.
Det är ett riktigt träningspass att rida henne. Men hon är hur snäll som helst.
Hon har även väldigt stor talang inom hopppningen.
Har inte ridit henne så mycket så kan inte säga så mkt mer, förutom att om man själv tappar drivningen så blir hon väldigt lätt framtung.
Boris är en häst som jag inte passar ihop med alls, jag tycker inte om honom, men många tycker jättemycket om honom :)
Han är väldigt känslig i munnen men kräver mycket drivning och den kombinationen tycker inte jag om. Men man kan göra någe jättebra utav det hela också :)
Han älskar att hoppa, har lite svårt för galoppen men kan om han vill :)
Men han är riktigt söt !! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback