Quisen :)

Idag va jag ute hos Quisen och red, min kompis Madeleine är i Thailand så jag och Becca rider honom lite åt henne så att han inte bara står i en hage och skrotar.
Jag började med att försöka rida igenom honom, det gick väl sådär, himmlen öppnade sig direkt när jag började rida. Med red igenom honom så mycket som jag tyckte räckte, Becca va ju faktiskt med och skulle rida också, så ville inte köra slut på honom, men innan vi bytte så tog jag några skutt över ett 60 räcke, sen ett skutt över ett 80 räckem, han är ju 22 så han ska inte hoppa så högt.
När Becca hoppade upp så tog vi av sadeln, hon red runt lite, sen hoppade hon några låga räcken också, när hon va klar va jag tvungen att testa att hoppa barbacka, jag har ridit i snart 8 år men har aldrig gjort det. Men det va faktiskt kul :)
Märkte även att jag kom åt honom mycket bättre när jag red barbacka, så det ska jag nog köra på nästa gång jag rider honom, vilket får bli i helgen tror jag :)
I morgon ska jag dra ut till Gladur :)
På Onsdag ska jag först träffa Mimmi sen ska jag följa med Mikaela till hennes nya häst i Mellösa :)
Sen får vi se om jag kanske åker ut till Gunilla på torsdag,
Fredag är ju midsommar och hoppas på att dra iväg på fest, men den är utanför e-tuna så jag vet inte hur jag ska ta mig dit och hem, men vi får se ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback