Hästar hästar och åter hästar!

Hände lite mer än vad jag trodde skulle hända idag, Anna-lill ringde och fråga om jag kunde komma ut och rida med en tjej som skulle testa en liten b-ponny som skulle gå med på läger. Och eftersom den ponnyn är så ung så ville hon ha med en annan häst på ridbanan. Det började bra, jag red på en väldigt seg c-ponny, Moa som red på b-ponnyn fick ta följe på mig då vi inte visste hur den skulle bete sig. Men det gick jättebra tycker jag, så hon skulle testa att rida lite utan mig först och det gick hyffsat bra. Hon ville bara följa efter mig först men när hon visade vem som bestämde gick det väl bra. 
Men sen skulle vi byta sadel på den hästen jag red på, då kom det fram att Moa inte kände sig säker på den lille, då sa Anna-lill att vi skulle byta hästar ;) haha fatta hur länge sen jag red en b-ponny, men vi bytta iaf.
Jag skulle skritta iväg själv då, det första hästen gör är att vända och försöka gå till anda hästen då sa jag till på skarpen och det funkade liksom, trodde jag iaf, haha, helt plötsligt så vänder den sig om och reser ställer sig på bakbena, först va det inte så högt så jag sa bara till henne igen, men det skulle jag inte gjort då reste hon sig ännu högre och jag trodde aldrig att hon skulle landa igen. Och tänk att det var en liten b-ponny!!
Vi försökte iaf lite till, jag tog följe på den andra ponnyn och det gick jättebra, sen skulle jag styra lite själv och då kom det fram igen hon bara ställde sig och började studsa med frambenen igen, hon skulle inte gå själv så var det bara.
Så den ponnyn kommer tyvärr inte att kunna gå på lägrena, det är lite synd då hon är en jättefin häst i grund och botten :) Med lite mer arbete kan hon bli en himla fin häst. :D
Sen när jag kom hem var det bara att äta någe fort sen ta moppen ut till Gunilla :)
Där började jag med att rida Gunillas gamla halvblod Wegelia, det gick sådär, man kan säga att jag aldrig kom riktigt till ridning, vet inte riktigt vrf men så blev det iaf.
Sen hoppade jag upp på Staris, det va så jäkla skönt för hon är så himla bra grundutbildad så man behöver bara visa vad hon ska göra sen går hon där som en maskin nästa ;) Man får påminna henne ibland, men det va underbart att rida en sån häst. Haha
Sen hoppade jag även upp och red igenom Tysken, det behövde han verkligen!! Han är så himla stel den där hästen asså, jag fick inte riktigt igenom båda sidorna som jag ville, då Nathalie hade ridit honom innan, så han var ju redan lite trött, men han fick kämpa på den lilla killen ;) Han kan verligen gå jättefint om man bara kämpar med honom en stund ;)
Ja det va väl min dag i det stora hela, haha, tyvärr fick jag inga bilder, så detta blir ett tråkigt text inlägg, som mina andra inlägg alltså ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback