Galliano :)

josefin om Mimmi :):
åh vilka fina bilder!
Ja visst är de en allderles speciell känsla att rida på just Galliano? Man känner sig lixom helt lycklig även på ens värsta dagar, helt kär känner man sig!
Och även fast han har försökt slänga av mig 1000gånger så är han den hästen jag känner mig absolut tryggast på! Han är så himla mysig, finafina Galliano <3
Förstår verkligen vad du menar :) Han har dock aldrig försökt haft av mig, men han har varit pigg och busat lite, men jag har aldrig känt att jag behöver vara rädd, som dom flesta av er redan vet så gick jag och Galliano omkull riktigt ordentligt på en dressyrtävling förra året, men jag tvekade inte en sekund på att hoppa upp igen. 
Kommer ihåg att han haltade lite när vi gick ut efter det och när jag hörde det visste jag inte vad jag skulle ta mig till, för direkt när vi kom ut så drog dom in mig i stallet bort från allt folk och gick iväg med Galliano, så när jag hörde att han haltade började jag störtböla, var så himla rädd att jag hade förstört min älskling. Men det var bara tillfälligt och vi kunde sedan avsluta vårat program. Även efter detta, jag kunde inte rida på en vecka pga smärta i rygg, axlar och nacke, så har jag aldrig varit rädd på honom. Jag har t.o.m fått byta till honom för att andra har blivit rädda, det va så det gick till faktiskt förstå gången jag red honom.
En tjej blev jätterädd så jag fick hoppa upp, det var andra lektionen för Galliano så det var ju mkt nytt, jag fastnade direkt för honom :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback