Levinga

har ju faktiskt lovat att uppdatera även fast jag är hur trött som helst, haha ;)
.
Men igår va det ju som sagt tjej middag hemma hos Linda, det va super mysigt.
Efter att vi hade ätit sjöng vi lite sing star medans Becca o Linda cyklade och köpte godis. Sen kollade vi på Boogeyman!! haha, det va lagom äcklig och läskig. Men det va bra för mig, för jag verkligen hatar skräckfilmer!! Är den för läskig så sover jag gärna hos mamma några nätter, men det funkar inte nu när hon sover i vardagsrummet, det är ju sista stället man vill sova på om man är rädd :P haha
Efter en haloween fest en gång sov jag inne hos mamma i flera veckor efteråt ;) haha, så pass rädd är jag, så är glad om jaga slipper asså.
Åkte hem från henne vid 10 iaf.
.
Idag vaknade jag vid 9 för att morfar skulle prata med mig.
Sov egentligen men hade svarat på ett sms från honom typ 10 minuter tidigare så han trodde jag va vaken. haha, bara för att han går upp 5 varje morgon liksom ;) haha
.
Men vid 12 spå åkte jag ut till Gladur iaf, gick en liten bit med honom och fortsatte lite med vad jag gjort förut, flytta undan bakdelen och framdelen. Han är super duktig, han har fokuset på mig hela tiden och och vekligen väntar på ett kommando. När jag gick och kollade bak så kollade han på mig och spetsade öronen, precis som om han frågade, vavd ska jag göra nu ?? ;) haha, han va så söt.
Det är så kul, för man märker verkligen när han förstå vad man menar, o när han förstår vet man att det är rätt :)
.
Vid halv 8 kom Mikaela och hämtade mig så åkte vi ut till Levinga, jag gjorde i ordning henne i stort sätt helt själv idag, kratsade t.o.m hovarna på henne.
Det är en grej som Mikaela verkligen har fått jobba med, hon kommer från Lettland och bär skor man aldrig hästarna bak så därför gör man aldrig någe med bakhovarna. Så i början när hon kom så fick man kämpa med att kratsa just bakhovara då hon vevade med benen. Men nu när Mikaela har haft henne i kanske en månad så har hon blivit jätte duktig.
.
Iaf, till ridpasset, Mikaela var på mig som fan, hon va värre än min ridlärare i skolan, och då är det illa!!
Fast det var ändå skönt att ha någon som är på en direkt när man gör fel, ist för att sitta och harva runt och göra fel tills någon råkar se det.
Tyckte det kändes som att allt föll på plats lite idag, Mikaela tyckte det såg jättebra ut i slutet. Jag fick sitta och hålla i ett spö med båda tummarna, då märkte jag hur beroende jag är av min hand, så det tänker jag fortsätta att rida med, så jag börjar rida mer med sits och skänkel. Längtar tills jag behärskar den hästen helt i dressyren, för då tänker jag ge mig på att hoppa henne :) Och sedan hoppträna henne för Anne Ström, längtar som fan. Men ska ta en sak i taget! Tänker inte hasta på någe här inte ;) haha
Har fortfarande inte tagit några bilder på henne, men ska ut till henne redan på Fredag igen så kanske kan göra det då :) haha.
.
.
Älskar min foto skrivare!!!!
Det här är min almernacka :D Så jävla snygg ;) haha
.
Bilder från tjejkvällen lovar jag att ni får imorgon ;) haha
.
Ha det bra allihopa!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback