Bloggen

Asså fattar inte att det är någon som orkar följa min blogg egentligen ;) haha
det är ju skit tråkigt inlägg jag gör!
Men men tack till er som läser iaf ;)
.
Ja vad har jag att berätta ?? haha typ inget :P
Nä men igår kvälls å åkte jag ut till Gladur och gick en tur runt sjön, va faktiskt duktig igår då jag först cyklade 1,2 mil sen gick jag runt sjön :)
.
Men iaf, Gladur var jätteduktig, jag tränade på att flytta bakdelen, han gör det helt rätt nästan alla gånger, men när han gör fel så är det bara att rätta honom snabbt så funkar det ändå :) Han är så himla lätt lärd ;)
Fokuserade lite mera på att flytta framdelen, för det förstår han inte riktigt, men det blir nog jättebra när det väl sitter :) 
Halva vägen runt sjön hade jag grimskaftet låg över axeln utan att hålla i det, visst han satt fast i andra änden men om han hade viljat springa igäv hade han ju kunnat det :)
Han följde mig som en liten hund när jag gick scícksack över vägen och stannade o backade :) Han stannar jättekvickt nu :)
Dock är han lite seg i igångsättningen sen ;) Men men allt kan ju inte vara perfekt :) haha,
Men har tänkt på en grej, när jag går med honom runt sjön så är han jätte avslappnad och börjar aldrig stressa när man börjar gå hemåt, men när jag rider ska det helt enkelt gå så fort som möjligt.
Jag tror att han kan bli mkt lugnare genom att jag jobbar honom från marken, :) Hoppas iaf på det ;)
När han gick bakom mig och jag hade grimskaftet på axeln så gjorde jag små volter och så på vägen, vände även och gick lite tillbaka, han va jätte uppmärksam på vad jag gjorde ;) Min lilla bäbis :)
SKa försöka låna banan på Finntorp någon dag och släppa honom så han får springa av sig och se om jag kanske kan jobba honom först lite med grimma och så, sen se om det kanske funkar att släppa honom och flytta bakdelen o framdelen och backa o så :) Ska bli kul att se, jag släppte honom i ridhuset en gång då följde han efter mig men så fort jag börja springa så försvann han iväg och lekte ;) haha sötis.
Sorry för mitt babbel, måste skriva ner mina idéer för att se att dom inte är allt för dumma :) haha
.
Sen tog jag lite bilder igår när jag gick :)
En söt liten groda :)

Kommentarer
Postat av: Yrsa

fina bilder :)

2011-07-14 @ 09:20:01
URL: http://yrsaarbelund.blogg.se/
Postat av: veronica

Tänk på att du måste lära dig massor först innan du testar på honom våga låta fantasin flöda, prova dig fram. För det är han som lär dig inte tvärt om studera hästarna i hagen hur dem får varandra att flytta framdelen, bakdelen, m.m. för det är så du lär dig hur du ska få honom att göra det och släpp honom då när du har koll och prova precis allt, han ska lära dig! Då får du en upplevelse för livet! :)

2011-07-14 @ 21:51:26
URL: http://harmonimedhest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback