Jullov :)

Idag började dagen med att Becca kom hit  och runt 7 åkte vi med mamma till Eskilstuna. Vi har på Nyby till 8 undefär och då började vi förberade inför julshowen. 
Klockan 10 började den och vi var så jävla underbara!!! Allting gick så jävlabra. Vi inledde med att sjunga för Jenny, läraren som slutade, och gav henne en present! Hon blev så glad :)
Sen gick vi vidare med maskeradhoppning, snurra in lärare i toa papper, gymkhana utan häst, lärarparodi, påsdansen, fika, kaninhopning lärare mor elever, agillity, spegelritter, anatomileken och sedan ett lucia tåg. 
Lärarna hade bestämt sig för att härma oss dom jävlarna så dem gjorde också påsdansen efter allt. Sen hade vi en liten julklapps utdelning för lärarna :)
Alla jobbada på as bra idag, det flös på hur bra som helst, har aldrig varit så nöjd med klassen som jag var idag :)
Hoppas det fortsätter så här, att vi faktiskt kan fortsätta samarbeta även efter det här! Aja hoppas kan man ju alltid göra ;)
.
På vägen hem svängde vi förbi Lillan, Becca fick hänga på och träffa den omtalade Lillan ;) haha
Mockade och gjorde ordning allt inne i stallet innan jag tog in henne och borstade av henne och tog hovarna. Hon var riktigt ren så det var inte så jobbigt :)
Tog repet och gick ner i paddocken och jobbade henne lite från marken. Det gick jättebra, hon hade fokus på mig hela tiden. När vi gick ut från banan så stirrade hon jättekonstigt på mamma och Becca som om hon undrade: har dom stått där hela tiden? Som sagt fokuset låg på mig hela tiden även fast hennes hagkompis stog och gnäggade efter henne. :)
Hon var dunder pigg ialla fall med höll sig i skinnet. Gjorde lite basic övningar så som gå fram stanna när jag stannar, stanna kvar när jag backar och backa när jag "säger till", tycker det gick jättebra hon lyssnade på allt jättebra, dock ville hon inte backa så mkt i slutet men var jättenöjd :)
Kände hur hon verkligen sökte kontakt idag :) <3
Det var skit bra underlag på banan nu, men om det fryser eller blir mycket varmare nu så blir det nog sämre tyvärr :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback