Dagen

Idag åkte vi först till Ingvaldstorp vid 9, tanken var att jag skulle köpa en hjälm men den fanns inte i min storlek så det blir att åka tillbaka i slutet på veckan eller nästa vecka. 
Kom hem precis lagom till jobbet :)
Men gud vad jag har ont i kroppen, min kropp har inte gjort det här jobbet på evigheter, mocka har jag ju gjort, men väga hö, och verkligen hålla igång timmar i sträck med stall jobb har jag inte gjort på länge. Det har alltid varit en paus i mitten eller så med mat, eller en ridtur.
Lite är väl från igår också kanske ;)
.
Vid 4 började jag min vandring till Gladur!!! :) Så jäkla läskigt, men när jag kom fram till staketet och såg min älskling kunde jag inte hålla inne glädjetårarna längre!! Min underbara lilla Gladur. HAn kände igen mig det märktes. När jag gick till grinden så var det bara en annan som kom fram, kommer aldrig ihåg vad han heter. Efter att ha bankat på en hink ett tag kom även dem andra upp till grinden. När jag gick mot Gladur vände han rumpan mot mig och bara stog där. Jag ville inte gå in mer då det var lervälling i hagen, men han vägrade vändra på sig, han vände på huvudet och kollade på mig några gånger som om han sa, vart fan har du hållit hus!!! Du har inte varit här på jättelänge och nu förväntar du dig att jag ska komma till dig. Glöm det!!!
Haha så söt, men när jag tog ett steg närmare kunde han inte hålla sig längre utan kom glatt fram till mig!!! :D
Tog in min bäbis och borstade igenom honom, allt jag ville var att hoppa upp på hans rygg och rida iväg, men det var lite för mörkt för det. Måste tillbaka någon dag när det är ljust :)
Satt inne i stallet när jag väntade på morfar och bara gosade med honom, dock märks det att han står med tre unghästar, hans tålamod var lika med 0 idag, men kan ju va så att han försökte "ge igen" på något plan. Men vet inte riktigt. Vet bara att jag älskar honom så mkt och jag längtar tills moppesäsongen drar igång igen så jag kan åka ut till honom när som helst.
Vet inte hur mkt han får röra på sig nu, men han var ju inte direkt smal kan jag säga ;) haha
Hann inte borsta innan kameran åkte fram, min lilla bäbis!!! :D <3
Man ser inte hur tjock han är här, ni ska se honom irl!! ;)

Kommentarer
Postat av: Alice

Åh haha lerig! ^^

2011-12-27 @ 21:54:07
URL: http://vida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback