Torsdag

Idag va vi på Nyby hela dagen.
.
Vi körde igång stenhårt direkt.
Vi hade en sitstränings lektion, vi tränade egentligen inte på sitsen utan vi tränade på saker som gör sisten bättre och stadigare.
Vi hade jockeyläder under hela lektionen och så red vi i balanssits i alla gångarter, var lite svårt i galoppen då jag red Tango och han bryter gärna av till trav ibland och då blev det väldigt skumpigt ;) haha
.
Jag har iaf bestämt mig för att köra lite balanssits lite då och då på Livinga om det går på henne vill säga. Endel hästar tycker att det är lite läskigt. Och kanske lite jockeyläder ibland, det är ju as bra träning och ger mkt muskler ;)
.
Så just nu har jag väldigt ont i benen men absolut inte så ont som jag hade första gången.
Är faktiskt lite beskiven då jag inte kände av träningen så mkt i benen som jag brukar göra. Vet inte vad det var för jag fuskade inte direkt som jag har gjort dom andra gångerna ;) haha
Men det kanske känns imorgon istället ;) haha

Kommentarer
Postat av: josefin

Att rida i jockeyläder är så jävla bra!

Muskler och balans får man ju verkligen, fick rida i de när jag tränade för lota björe och hon rekomenderade att man skulle göra de om man hästen skulle ta de lite lugnt o man bara skulle ut och skritta typ. Dock är de ju så jävla jobbigt xD

2011-08-25 @ 22:08:26
URL: http://josefinlindvall.devote.se
Postat av: Frida

Vad är balanssits? :)

2011-08-27 @ 20:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback