Lillan och Gladur :)

Red ju som sagt Lillan idag, det gick väl sådär. Kan ju säga att min planering sket sig totalt ;) haha
Först hittade jag inte ens hästarna, och när jag väl hittade dom så hittade jag inte öppningen ;)
Men när jag väl hade fått in henne så gick allt bra.
Idag gav jag mig inte utan kom upp från pallen. Det tog en stund men det gick :)
.
Snokremmen satt inte på hennes träns så jag tänkte att jag inte skulle ha den, men vet inte riktigt vad tanken va, för det gick inge bra utan den, hon växlade med att ha tungan över och under bettet. Och lekte massor med tungan. Och ibland kändes det som att hon försökte äta upp hela bettet ;) haha
Men hon gick jättefint i alla gångarter, men jag störde mig så jäkligt på det med bettet så det blev inge långt pass, + att det var väldigt varmt. Så det kanske vart ett 30-minuters pass :)
Både hon och jag var jättesvettiga efter det så det räckte tyckte jag ;) haha
.
Jag fixade henne och svampade av henne, sen hjälpte jag ägaren i stallet att flytta alla hästar till en annan hage. Först tog vi in och vattnade allihopa då vattnet i hagen var slut.
När vi gjort det mockade jag banan och sopade stallet sen åkte jag hem :)
Här får ni se schabraket på som jag köpte till henne :)
.
.
Sen var jag ju ut till Gladur på kvällen, vet inte riktigt vad jag ska säga om det, förutom katastrof.
Vet inte riktigt vad jag ska göra. Red honom för första gången på väldigt länge och tror inte att jag kommer rida honom på ett tag igen, förstår inte vrf han blir så himla stressad så fort någon sitter på hans rygg. Det gick väl hyffsat bra halva rundan men sen blir det samma springiga Gladur som bara ska hem, till vilket pris som helst. Det spelar ingen roll vad jag gör så fort jag sitter till och tar i honom börjar han grymta som en gris och drar upp huvudet och börjar köra någon blandning av pass/tölt.
Skulle jag ha långa tyglar utan att göra en halvhalt eller nåt så skulle han seriöst börja galoppera och typ skena hela vägen hem.
Det är verkligen inte kul att rida honom längre. I början så var det bara så han var liksom, men nu ju mer tiden har gått så har jag börjat inse att han inte bara är sån. Något är fel, men vad ??
Om han var min så skulle jag köra enbart markhantering, longering, m.m. tills jag känner att han verkligen litar på mig och sedan ev när han verkligen är reda börja rida igen. Men problemet är ju att det inte är min häst. Jag kan inte bestämma vad ägaren ska göra med sin häst.
.
Just nu känner jag bara att jag inte orkar, jag vill verkligen hjälpa honom att bli en lugnare individ, men i vinter kommer jag inte ha så mkt tid för honom då jag inte kan ta moppen ut, utan måste ta bussen. Och då tar jag mig oftast bara ut inte hem. Men men, framtiden får visa vad som händer. Jag tänker iaf förtsätta med lite Nh-träning och så. Ska börja med Seven Games tänkte jag, får se hur det går :)
.
Här kommer lite bilder från våran ritt idag :)
Träffade på lilla Bullen :)
Ser ni kon ?? ;) haha
Haha ;)
Gladur ba: vafan jag hatar kor, ska vi gå snart eller !!! Jag vill hem!!!
Kolla va stor Vildur har blivit!! :)
Far och son (och mor i bakgrunden ;) )
Gladur blev nog lite avundsjuk när vi gick förbi, han va ju Vildurs favorit förut, men nu är det Solon som är nummer ett :)
Orkar inte fixa ögonen på dom ;) haha
Sötisar :)
Död pålle, ser ju inte direkt stresad ut nu, men vi står ju utanför stallet, så fort jag hoppade av blev han en annan häst och somnade nästan. Tror inte att han har ont då det går bra första biten på rundan, men vet inte.
Kissen vaktar över stallet :)
Gladur och Freydis :)

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej :)

Tänkte precis säga att han kanske har ont nånstans, sen läste jag att du skrivit om det. Men han kanske har det fast inte hela tiden och därför går det bra ibland..? Kan du inte prata med ägaren om ni kan kolla upp det?

Superfin bild i alla fall den 3:e, på Gladur i solnedgången :)

Hehe och just det - snokremmen ska man va utan ;) hon vänjer sig säkert att va utan den om du rider så några gånger :)

kram Frida

2011-08-29 @ 23:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback