Onsdag/Torsdag

Igår va jag på praktiken som alla andra dagar den här veckan,
vi började med att hämta in några av stona som skulle jobbas med, och sedan hämtade vi även en valack som skulle jobbas med :)
Lina började med att tömköra Thindra medans jag och Frida smörjde alla träns.
Sen skulle jag sitta lite på ena stot som håller på att ridas in, men det blev inte så. 
Så jag och Frida tämde lite boxar i stallet medans Lina red sin häst, när vi var klara kollade vi på henne en stund, man blir så jäkla inspirerad när man sitter och kollar på henne :)
Efter det så höll vi på med någa unghästar, jag fick sitta upp på en häst som aldrig haft en ryttare på förut tror jag, hade träningsvärk efteråt när jag hade hoppat upp och ner på båda sidorna ;) haha
Sen mockade vi och fixade ordning inför kvällen,
vid halv 12 åkte vi hem på lunch och vid halv 5 åkte vi tillbaka för att ta in hästar och så för ridskolan.
.
Idag började jag vid 7 som vanligt, eftersom det va så fint väder idag blev det uteritt för hela slanten idag ;)
Första rundan så red vi ut på stona och jag red en arab som heter Euphoria och andra passet red vi ut på killarna och då red jag en som heter Ivanhoe, båda två var riktigt trevliga :)
Är nu hemma på lunch, åkte ut en sväng till Gladur idag och jobbade honom lite ihagen, vilket inte gick så jättebra så jag ställde mig bara och gosade med honom en stund och det verkade han uppskatta :)
Försökte jobba lite med Freydis och med det gick ju som det gick ;) haha
Om en halvtimme hämtar Lina mig igen och vi drar ut för andra gången :)
DÅ är det ridskola som gäller igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback