Lillan :)

Var ute och red Lillan förut. 
Först hade jag ingen plan direkt utan bara red lite, vilket aldrig går bra, så jag tänkte lite och kom fram till att jag skulle köra uppvärmningen på långa tyglar, alltså skritten och traven. I början i traven älgade hon på lite grann men efter en stund så kunde jag reglera tempot med min sits, hon är riktigt rolig att rida på lång tygel ;) haha, 
kortade iaf tyglarna och skulle jobba henne lite, men hon va över pigg, så ganska fort la jag in galoppen och galopperade på framåt så hon fick sträcka ut :)
Dock var det nog inte pigghet som var problemet för hon fortsatte att tjafsa emot.
Jag red en stund och det kändes bara som att vi kämpade emot varandra så jag sakta av till skritt och lät henne gå på långtygel ett tag och börja om från början.
Jag tog tyglarna och kom fram i trav i höger varv och red då på volten för att hjälpa henne lite på traven, sen la jag till att jag travade så många varv på volten jag tyckte behövdes sen galopperade jag på långsidan och sakta av till trav och gjorde lika dant igen. Då blev hon jättefin, fick en så himla skön känsla :)
Sen kände jag mig nöjd i högervarv och bytte till vänster då gick allt åt helvete. Hon tog inte ytterhjälperna alls, vet inte vad det var kämpade ett tag med till slut längde jag ut till halvlånga tyglar och då helt plötsligt kunde hon ställa sig åt vänster och hon gick ner i en låg form, verkligen jättefin!
Försökte då korta tyglarna igen, men då slog hon med huvudet igen. 
Vet inte riktigt vrf, men det första jag tänkte på va tänderna, men kan ju mkt väl vara så att hon hade en dålig dag. Vet faktiskt inte. Men ska rida henne imorgon igen så får se hur hon känns då. Men då blir det att rida ut med Klara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback