Söndag

Idag åkte jag ut till Lillan igen vid 9, kände redan i morse när jag gick upp att denna dag inte var den bästa. 
Sov alldeles för lite i natt :/
.
När jag kom dit så stog det massa hinder på banan, så började med att plocka undan alla så jag kunde dressyra lite :)
Men lämnade kvar tre travbommar och tre galoppbommar. 
Hämtade henne och gjorde henne i ordning och så. 
Idag gick det jättefort att hoppa upp, hon försökte gå iväg en gång men sen stog hon stilla, det går framåt :)
Började med att rida fram henne på långa tyglar som vanligt, försökte böja igenom henne i skritten då hon va lite stel. Dock va hon pigg och då springer hon omkring och är rädd för precis allt. Men efter ett tag så sket hon i allt det där. 
Eftersom jag vaar trött så ställde jag inte så stora krav på henne direkt. Det enda jag ville var att hon skulle slappna av och söka sig neråt och det gjorde hon hyffsta iaf. 
Sökte sig neråt gjorde hon riktigt bra. Kärde nästan hela passet på lite halvlånga tyglar då jag vill använda mig mer utav sits, röst och ben istället för att använda handen. Det gick väl ganska bra, såg nog ut som en hoppryttare dock då jag stog upp i fältsits i stort sett hela tiden ;) haha
Travade och galopperade över bommarna, första gångerna blev det mest plockepinn men sen fick vi till några klockrena gånger också, slutade efter det och travade av henne på hela lång tygel. Sen fick hon skritta av på lång tygel i ca 10 minuter, sen hoppade jag av och skrittade henne för hand i yttligare 5 miniter :)
Efter gav jag henne mat och gjorde rent hennes mugg ..
Någon som vet något bra sett att få bort mugg, hon har haft det enda sen Mickis fick hem henne, ven fast vi gör rent och så verkar det inte hända så mycket. Så tar gärna emot tips. 
.
.
Sen åkte jag direkt till Gladur, vilket var både bra och dåligt, jag var helt slut, skulle egentligen gå en bit med honom, men orkade inte ens ta ut honom i hagen utan skulle sätta mig och gosa med honom. Men först gick han iväg och då började jag tänka på att jag kanske inte skulle fortsätta rida honom och så då ägaren kanske ska flytta, vet dock inte vart. 
Då kände jag hur jag började gråta och såg hur han vände sig om för att komma tillbaka till mig och börja gösa med mig istället för tvärt om. 
Han var så himla härlig, vi stog/satt där i vad som kändes en oändlighet, och bara njöt! :)
Så jäkla skönt att släppa på tycket efter en sån här hektisk vecka!
Känns som att allt i mitt liv är så himla stressigt just nu och jag orkar bara inte med det längre.
Skulle vilja åka bort några veckor och bara ta det lugnt. 
Man hinner ju inte ens ta det lugnt på helgerna längre då man måste plugga klart eller göra någe annat!
Skulle vilja bara va en hel dag åtminstone och bara ta det lugnt!
.
Att jag bröt ihop idag kan ju vara tecken på att jag måste stressa ner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback