Lillan :(

Idag hade jag Lillan, var super taggad på att rida och så. 
Men när jag borstade henne insåg jag att hennes högra bakben vad väldigt svullet (enligt mig jätte svullet, men jag överreagerar nog)
Förrst kunde jag inte se någon anledning till det hela då det var så dåligt ljus. Men sen såg jag att det var blod på det vita på benet så ställde ut henne i gången för bättre ljus och så såg jag ett ganska stort sår. 
Det va inte jättenytt då kanterna hade torkat, men det va fullt med lera och så runt också så såg inte så mycket. 
Jag ringde till Mickis och pratade med henne, jag skulle göra rent det och sen longera henne flr att se om hon haltade och för att hon skulle få röra på sig lite. 
Gjorde rent såret så gott det gick, då hon vevar ganska rejält med bakbenen eftersom hon tycker det gör jätteont, sen smörjde jag på någon salva. 
Longeringen gick bra hon visade ingenting i någon av gångarterna. 
Men sen ville hon inte lämna banan, hon fattade väl att jag skulle peta lite till när vi kom till stallet igen. Lilla gumman :/
Men när jag gjorde rent det en gång till (eftersom det stänkte upp grus från paddocken) tyckte jag att det kändes ganska djupt. 
Så jag ringde ut klara som också har häst i stallet eftersom Mickis jobbade. 
Då gjorde hon rent hela benet medans jag försökte få henne på andra tankar det gick riktigt bra tycker jag :)
Sen la hon ett jodopax omslag runt såret. 
Sen fick hon gå ut igen eftersom hon inte haltade eller verkade må dåligt.
Mickis skulle åka ut när hon slutade vid 6 igen för att kollla henne.
Hoppas det inte är någe allvarligt bara :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback